درباره کتاب اینفوگرافیک

  • درباره کتاب اینفوگرافیک

امروزه یکی از چالش های اساسی دنیای کسب و کار را می توان موضوع ارتباطات موثر دانست. بازیگران این فرایند متعدد هستند. زمانی که بحث از ارتباط بین یک کسب و کار و مشتری آن مطرح است بایستی بتوان در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات را به وی منتقل کرد. مشتری امروزی به ویژه در بستر اینترنت وقت زیادی را صرف خواندن کاتالوگ های طولانی معرفی محصول یا خدمات نمی کند و بایستی از ابزارهایی استفاده کرد که در کوتاه ترین زمان این کار را بتواند انجام دهد.

همچنین زمانی که بخواهیم به عنوان یک متخصص رزومه خود را به کارفرمایان برای متقاعد کردن آن ها ارائه کنیم بایستی در زمان کوتاه اطلاعات با کیفیتی را به کارفرمایان برای تصمیم گیری ارائه کنیم. در سطحی دیگر اگر شما مالک یک استارتاپ نوپا هستید مایل خواهید بود که مراحل توسعه کسب وکار خود را با سرعت بالاتری تجربه کنید و این مهم محقق نمی شود مگر با افزایش مراجعات مشتریان برای ثبت سفارش و افزایش حجم خرید و توسعه بازار محصول و یا خدمت استارتاپ شما. لذا حل چالش ارتباطات در محیط پیچیده ی اجتماعی – اقتصادی امروز نیازمند ابزارهای به نسبت پیچیده و در عین حال ساده می باشد.

در این راه ابزار اینفوگرافیک به عنوان ابزاری که برخلاف نام آن بیش از آن که برای ارائه تصاویر و اشکال گرافیکی تاکید داشته باشد بر استفاده از نمادهای گرافیکی در خلاصه سازی داده های لازم برای تصمیم گیری و انتخاب استوار است. ابزار کارآمدی که درارائه رزوماه های موثر تا بهینه سازی موتورهای جستجو دارای جایگاه ویژه ای در میان صاحبان و مشاوران کسب وکارهای مختلف است.

مطالب کتاب اینفورگرافیک به گونه ای تنظیم شده است که با سرفصل دروس فناوری کسب وکار الکترونیکی، مدیریت کسب وکار، کارآفرینی در بستر اینترنت و ارتباطات تصویری منطبق است. مطالعه این کتاب را به دانشجویان رشته های مختلف که با موضوع کسب وکار مرتبط هستند توصیه می کنم.

همچنین علاقه مندان موضوع مدیریت کسب وکار نیز می توانند محتوای این کتاب را برای فعالیت های مشاوره و آموزش کسب وکار به کار گیرند.


درباره نویسنده

نویسنده این کتاب آقای رندی کروم صاحب نظری بین المللی در حوزه ی داستان سرایی کسب وکار در قالب اینفوگرافیک هستند. ایشان اعتقاد دارند فضای کسب وکار آینده با اینفوگرافیک ها بیشتر عجین خواهد بود.

 

ساختارکتاب اینفوگرافیک

این کتاب برای هر کسی می تواند مناسب و بلکه ضروری باشد. لیکن افراد مختلف از اینفوگرافیک برای مقاصد متفاوتی استفاده می کنند. فصل های این کتاب به نحوی نوشته شده اند که بتوان هر یک از آن ها را به شکل مستقل نیز مطالعه نمود. حتی بدون اینکه محتوای نوشته های روی جلد این کتاب را نیز بخوبی درک کرده باشید می توانید بخشی از آن را بخوانید و از آن استفاده کنید.

 

فصل۱: علم اینفوگرافیک

تفاوت بین بصری سازی داده و اینفوگرافیک را مورد بحث قرار میدهد. افزایش بیش از حد میزان اطلاعات، تحقیقات در زمینه قدرت اینفوگرافیک ها، و چرایی استفاده از داستان گویی بصری به وسیله ی داده ها ادامه پیدا خواهد کرد و به رشد و شکوفایی خواهد رسید.


فصل۲: اینفوگرافیک های آنلاین

در این فصل توضیح داده شده می شود که چرا بسیاری از اینفوگرافیک ها در فضای آنلاین در قالب بلند طراحی می شوند. و به اکتشاف این موضوع می پردازد که چرا اینفوگرافیک های آنلاین برای مقاصد مختلف طراحی می شوند. اینفوگرافیک ها به طور هدفمند برای مقاصد متفاوتی طراحی می شوند مانند اهداف تشویقی و ترویجی، آموزشی، تبلیغاتی و بسیاری از اهداف دیگر، همچنین چگونگی داشتن حق کپی رایت و حق استفاده از علائم تجاری را نیز توضیح می دهد.


فصل ۳. اینفوگرافیک ها و سئو

یه این معنی است که چرا اینفوگرافیک های منتشر شده برای بازاریابی آنلاین شرکت ها می تواند بسیار ارزشمند باشد و اینکه چگونه می توانید برای بارگذاری اینفوگرافیکی به شکل آنلاین ارزش بیشتری ایجاد کنید. مرتبط بودن و طول عمر آنلاین عناصر کلیدی برای موفقیت بارگذاری آنلاین یک اینفوگرافیک است. یک استراتژی کامل برای انتشار اینفوگرافیک ها در فضای آنلاین با جزئیات توضیح داده شده است.


فصل ۴: رزومه های اینفوگرافیکی

این فصل با نگاهی نزدیک به پدیده ی رشد بصری سازی داده در زرومه های شخصی می پردازد. این روزمه ها دارای مزیت ها و همچنین خطراتی است که هر فرد جویای کاری باید آن ها را بداند و درک کند. همچنین، استراتژی های مختلف نشر برای رزومه ی اینفوگرافیکی موفق توضیح داده شده است و یک تعداد از ابزار برای  طراحی معرفی شده است.


فصل ۵: اینفوگرافیک های داخل سازمانی

توضیح می دهد که افراد چگونه از بصری سازی داده و اینفوگرافیک ها برای پیشرفت ارتباطات داده های محرمانه ی داخل سازمان استفاده می کنند اما هرگز به شکل عمومی منتشر نمی شوند.


فصل ۶: طراحی اینفوگرافیک

فصلی برای هر کسی که می خواهد بدون مقدمه وارد آن شود و شروع به خلق بصری سازی داده و اینفوگرافیکی خوب نماید. مهم نیست که شما می خواهید سعی کنید تا اینفوگرافیک خودتان را طراحی کنید یا با یک طراحی اینفوگرافیک کار می کنید. این نکات طراحی به شما کمک می کند تا اینفوگرافیک های جذابی را طراحی کنید.


فصل ۷: منابع طراحی

تعدادی از محبوب ترین و معروف ترین گزینه ها برای برنامه های نرم افزاری و ابزار آنلاین طراحی برای ساختن بصری سازی داده و اینفوگرافیک هاست. در ضمیمه ی این کتاب از کدهای رنگی به عنوان راهی ساده برای پیدا کردن فصل ها استفاده شده است. 

منبع:: کتاب اینفوگرافیک
مؤلف:: رندی کروم
مترجم:: مهندس شهلا آقاپور

محصولات مرتبط