کادنس: داستان رشد سریع تجارت

  • کادنس: داستان رشد سریع تجارت

برخلاف دیگر کتاب های حوزه کارآفرینی، کادنس بسیار عملیاتی و کاربردی است. نویسنده این کتاب در کنار شغل دانشگاهی، یک فعال در حوزه کارآفرینی نیز می باشد که تا کنون چندین کسب و کار موفق را در کارنامه خود داشته است. از افتخارات آن کسب جایزه بهترین کتاب حوزه کسب و کار سال 2018 آمریکاست. در یک کلام می توان گفت که این کتاب زمینه ای کاربردی را برای هر نوع کسب و کاری فراهم می کند و می تواند فروش را به حداکثر برساند، به خصوصص کسب و کارهایی که با بحران کاهش حاشیه سود و یا بدهی زیاد دست و پنجه نرم می کنند.

در هر کسب و کاری بعد از انتخاب ایده، پیاده سازی و توسعه آن، مقوله فروش ضامن بقا و رشد کسب و کار است. فروش مقوله ای دو وجهی است که از یک طرف با انگیزه و نیاز صاحب کسب وکار مرتبط است و از طرف دیگر با میل مشتری به پرداخت در قبال کسب ارزش در بازار، پول، سخت ترین مساله ای است که افراد حاضرند در قبال محصول جدید پرداخت کنند. بنابراین داشتن استراتژی و ابزار برآمده از آن برای ترغیب مشتری به پرداخت، امری بسیار ضروری است. کادنس با معرفی اهرم های هفتگانه و نحوه درونی سازی آن درکسب و کارها، این مهم را فراهم می کند.


داستان کادنس

کادنس داستان رشد مستمر کسب و کار شما و چگونگی اعمال پیشرفت های کوچک در هفت ناحیه کلیدی است تا سود شما به سرعت به رشد دو برابری برسد. داستان مربوط به صاحب یک کسب و کار و مربی مسابقات سه گانه به نام جی جی است که شغل ثابتش به عنوان معلم را رها کرده تا به رؤیاهایش که تبدیل شدن به یک کارآفرین بود، دست یابد. متأسفانه دو سال پس از افتتاح فروشگاه دوچرخه فروشی اش به نام کادنس، او خودش را در موقعیتی می یابد که برای همه صاحبان کسب و کار آشناست. دست و پا زدن برای در جریان ماندن کسب وکار، فقدان یک طرح استراتژیک برای افزایش سوددهی و عدم اطمینان از اقدام بعدی.

شانس دوباره زمانی به او رو نمود که با چارلی ملاقات کرد؛ یک مرد آهنین تازه کار که جی جی را به عنوان مربی تمرینی اش استخدام کرده بود. جی جی به زودی متوجه می شود که چارلی بیش از آنچه که به نظر می آید، پیچیده است. چارلی یک تاجر باتجربه و موفق است که به زودی تبدیل به مربی و مشاور جی جی می شود. در طور بیست هفته ای که جی جی به چارلی کمک می کند تا برای مسابقه سه گانه طاقت فرسای مردآهنین آماده شود، چارلی هم رازهایش را با جی جی به اشتراک می گذارد و کمک می کند که خط سوددهی کادنس را با استفاده از استراتژی که خودش آن را موفقیت ده درصدی می نامد تغییر دهد.

با اینکه این داستان تخیلی است، ولی با این حال تجارب جی جی برای بسیاری از افرادی که کسب و کاری اعم از کسب و کار آفلاین یا آنلاین، خرده فروشی یا عمده فروشی، محصول یا خدمت را برای خودشان دارند و اداره می کنند، واقعی است.

کادنس چارچوبی ارائه می دهد که در سراسر جهان به عنوان اهرم های هفتگانه و طرح عملیاتی پذیرفته شده است که می توانید از طریق چرخه آن به صورت نمایی میزان سوددهی تان را افزایش دهد. رسیدن به موفقیت های کلیدی کوچک در این هفت ناحیه، همان موفقیت های ده درصدی هستند.


چارچوب اهرم های هفتگانه

خواه شما مانند جی جی در کسب وکار خرده فروشی فعالیت می کنید یا یک تجارت الکترونیک، فروش سازمانی، عمده فروشی، صنعت خدمات یا هر زمینه دیگری، می توانید برای رسیدن به موفقیت های ده درصدی و دوبرابر کردن سودتان در زمانی کوتاه، از چهارچوب اهرم های هفتگانه بهره بگیرید. فقط کافی است به صورت چرخه ای اهرم ها را تکرار کنید و به زودی شما یک استراتژی سازگار برای رشد بلندمدت کسب و کارتان خواهید داشت.

مظنونین: همه کسانی که با کسب و کار ما در ارتباط هستند.

مشتریان بالقوه: درصدی از مظنونین که واجد شرایط برای خرید می شوند.

مشتریان بالفعل: درصدی از بالقوه ها که واقعاً خرید می کنند و تبدیل به مشتری می شوند.

متوسط قیمت هر واحد: قیمت میانگین وسایلی که ما می فروشیم.

واحد به ازای هر فروش: تعداد کالاهای متفاوتی که مردم معمولاً در یک فروش فردی خریداری می کنند.

معاملات به ازای هر مشتری: مشتری ها هر چند وقت یکبار برمی گردند و مجددا خرید می کنند.

حاشیه سود: مقدار سودی که بعد از پرداخت همه هزینه ها به دست می آوریم.


فرآیند اهرم های هفتگانه

  • شفاف سازی
  • دستیابی
  • محاسبه
  • تصحیح
  • ایجاد
  • چرخه

منبع:: کتاب کادنس
نویسنده:: پیت ویلیامز
مترجمین:: مترجمین: دکتر امیر امامی (عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی) | شهرزاد زمانی آذر

محصولات مرتبط