رایانش ابری - نسل پنجم انرژی

رایانش ابری - نسل پنجم انرژی

موجودی: موجود نمی باشد.
70,000تومان
+

با نگاه به روند تکامل صنعت فناوری اطلاعات، رایانش ابری یا cloud computing را می­توان جهشی نوین و موثر در صنعت نرم ­افزار و سخت ­افزار به شمار آورد. این مبحث مدتي است كه در جهان رواج پيدا كرده و در چند سال گذشته (تقريباً از سال 2007 به بعد)، شركت‌های پيشرو در صنعت فناوری اطلاعات سعی در ورود به مقوله رایانش ابری و به كارگيری آن در فرايندهای خدماتی خود به مشتريان داشته‌اند.

در ساده­ ترین تعریف، رایانش ابری را می­توان ارائه همه خدمات ممکن از طریق شبکه اینترنت دانست؛ گرچه این تعریف عمده کار سیستم­های محاسبات ابری را نشان می­دهد اما قطعاً همه آن نیست. رایانش ابری تا جایی فراگیر شده که از آن به عنوان نسل پنجم انرژی نیز یاد می­شود. در واقع انتظار آن است که در آینده  نزدیک (و شاید همین حالا!) پس از چهار حامل اساسی آب، برق، گاز و تلفن، قدرت محاسباتی در محل سکونت و کار افراد مستقر شود.

در کتاب رایانش ابری-نسل پنجم انرژی سعی بر آن بوده است که رایانش ابری هر چند اجمالی از صور گوناگون مورد بررسی قرار گیرد و به عنوان منبعی مطالعاتی جهت آشنایی دانشجویان رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مورد استفاده قرار گیرد.

مشخصات کتاب
مؤلفین: آرمین تهمتن | عمید خطیبی | رضوان عباسی
تعداد صفحات : ۲۰۸ص.
قطع کتاب: وزیری
مشخصات نشر: تهران: ادیبان روز، ۱۳۹۵
نوبت چاپ: اول
موضوع: محاسبات ابری
شابک: ۹۷۸-۶۰۰-۸۱۹۰-۴۷-۹

نظر بدهید

لطفا وارد شوید یا ثبت نام کنید تا نظر بدهید