درباره کتاب روندهای نوین درعصر دیجیتال

  • درباره کتاب روندهای نوین درعصر دیجیتال

امروزه جهش بی­ سابقه­ ی سازمان­ ها به سمت دیجیتالی شدن را بیش از هر زمان دیگری شاهد هستیم. اما این تغییر به راحتی میسر نمی­ شود.

تغییرعبارت است از به « اوج رسیدن از طریق انجام کار به روشی کاملاً متفاوت».

جمله­ ی «در عصر کسب ­وکار الکترونیک، مرزهای خود را گسترش دهید» نگاهی دارد به اینکه چگونه شرکت­ هایی با کسب­ وکارهای الکترونیک، مدل­ های سنتی خود را کنار می­ گذارند و بر این موضوع تمرکز می­ کنند که چگونه این کسب ­وکارها همه باهم، جهانی فوق مرتبط را خواهند ساخت به گونه­ ای که در آن شرکت­ ها، مصرف­ کنندگان و حتی اشیاء مورداستفاده در زندگی روزمره انسان ها در سطح جهانی به صورت دیجیتال دارای قابلیت تعامل و اتّصال با یکدیگر هستند.

«کسب وکار باید متفاوت فکر و عمل کند تا در محیط جدید به موفقیت دست‌‌‌‌‌یابد»

جمله فوق یک پیام مهم در چشم ­انداز فناوری دیجیتال است و به این نکته اشاره می­ کند که یک ایده، فناوری یا یک سازمان واحد، دیگر به تنهایی و با منابع و قابلیت های داخلی خود، کلید موفقیت نیستند؛ بلکه پیشگامان توانمند آینده در هر کسب ­وکاری، کسانی خواهند بود که موقعیت خود را در رأس اکوسیستم­ های رو به رشد قرار داده ­اند. بنابراین به تمامی پیشگامان/ مدیران صنایع در سرتاسر جهان توصیه می ­شود، رویکرد و چشم ­اندازهای فناوری­ های نوین رامطالعه کنند تا همواره مزیت رقابتی خود را در رأس اکوسیستم دیجیتال حفظ نمایند. مطالعه این کتاب برای جوانان، مدیران صنایع مختلف ایده­های مرتبط و متناسبی در هر زمینه کسب ­وکاری ارائه می­کند و یاری بخش آن­ ها درراه تبدیل به یک کسب­ وکار دیجیتال و گسترش مرزهای­شان در دنیای پرشتاب فناوری­ های نوین است.

این کتاب نگاهی دارد به چشم­ انداز فناوری­ های دیجیتال و گزارش ­های منتشر شده طی سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ که توسط مؤسسه­ ها و شرکت ­های تحقیقاتی و مشاوره ای مطرح دنیا نظیر Accenture و Deloitte در این زمینه در هر سال منتشر می ­شود.این مؤسسه­ ها دیدگاه ­ها، گرایش­ها و روندهای فناوریهای دیجیتال که طی سه تا پنج سال پس از آن تأثیر چشم­گیری بر ‌‌پیشگامان صنعت خواهند داشت را معرفی می ­کنند.

همچنین در این کتاب از تحقیقات، به­روش­ ها، تجربه ­های آزموده شده ­شرکت­ های معروف و مطرح در دنیا، نظرسنجی­ ها و گزارش­ های ارزیابی مؤسساتی نظیرگارتنر، Deloitte ، مجلات معتبرو سایت­ های رسمی مرتبط با هر موضوع، برای تشریح و کاربردپذیری روندهای نوین در عصردیجیتال همراه با ارائه خدمات و محصولات مرتبط با آن­ها بهره گرفته شده است.


چرا شما باید این کتاب را بخوانید:

  • اگر شما یک مدیر ارشد کسب ­وکار -–CEO- هستید، و به دنبال ایجاد تغییر و تحول دیجیتال هستید؛ آگاهی از روندهای نوین در این عرصه در هر سال می ­تواند نقش تعیین­ کننده ­ای درتعیین و تعریف راهبردها و چشم­ انداز شرکت­تان داشته باشد. اگر نتوانید موج­های تحول دیجیتالی خود را طی سه سال آینده تعریف کنید، از عرصه رقابت حذف می ­شوید.
  • اگر شما مدیر ارشد فناوری اطلاعات -CIO- هستید، با آگاهی و الهام گرفتن از روندهای نوین دیجیتال،نقش تعیین­ کننده ­ای در تعریف مدل کسب ­وکار جدید مبتنی بر فناوری اطلاعات دارید ومی­ توانید در یک تعامل مستمر و دوسویه با مدیر ارشد کسب­ وکار تغییری جدید در جریان درآمدی و سودآوری شرکت/سازمان بوجود آورید و علاوه بر آن در راستای انتظارات رو به رشد مشتریان حرکت کنید.
  • اگر شما قصد دارید یک استارتاپ راه ­اندازی کنید، با الهام گرفتن ازروندهای رو به رشد در دنیای دیجیتال و حتی بصورت استنتاجی می­توانید مدل کسب ­وکارخود را بر اساس مصداق­ های واقعی که در این کتاب وصف شده ­اند، بنا کنید.
  • اگر شما دانشجو و یا مهندس در زمینه فناوری اطلاعات هستید که مشتاق است در آینده مدیر ارشد فناوری اطلاعات شود.


ساختار کتاب 

این کتاب در ۷ فصل سازماندهی شده است به گونه­ ای که فصل اول به ارائه یک دید اجمالی کلی از ضرورت و اهمیت آگاهی از روندهای دیجیتالی و تعاریف مختصر درخصوص برترین­ ها، طی ۳ سال اخیر می­پردازد. در فصل­ های بعدی، یک روند نوین دیجیتال به صورت کامل معرفی می­ شود، به گونه­ای که به موضوع خودش تکیه دارد. سپس با در نظرگرفتن ارتباط منطقی میان هر روند و فناوریهای دیجیتال مورد استفاده برای پیاده­ سازی آنها، فناوریها توصیف می­ شوند و همچنین با ذکر مثالها و تجربه ­های موفق و آزموده شده­ ی شرکت­ های پیشرو در این عرصه، سعی شده است تا درک روندها برای خواننده، آسانتر و ملموستر شود. هر فصل به صورت مجزا قابلیت درک مفهومی و کاربردی را برای علاقمندان دنیای دیجیتال دارد.

 

همچنین ساختار هر فصل به گونه­ ای طراحی و نوشتار شده است که در ابتدا معرفی مختصر هر روند و سپس اهمیت و چرایی آن توصیف شده است، با ارائه نتایج ارزیابی معتبر، میزان علاقه و تغییر مسیر شرکت ها/ سازمان ها به سمت تحول در راستای پیاده سازی هر روند بیان شده است.

منبع:: کتاب روندهای نوین در عصر دیجیتال
مؤلف:: دکتر ونوس شکورنیاز

محصولات مرتبط