خودکارسازی و رسانه های اجتماعی

  • خودکارسازی و رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی مبحث پیچیده ای است که به تلاش مستمر از سوی شما نیاز دارد. با این وجود، بخش هایی از بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به صورت خودکار درآورده شود تا در زمان شما صرفه جویی کرده و استراتژی شما را تکمیل کند.


خودکارسازی چیست؟

فرآیند خودکارسازی در رسانه های اجتماعی بر زمانبندی مطالب جهت انتشار در زمان مشخصی در آینده دلالت دارد. این نوع اقدام به شما کمک می کند فعال باشید و همواره حساب اجتماعی خود را به روز نگه دارید. برخی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک در پلتفرم خود امکان زمانبندی گزینه ها را فراهم می سازند.


ابزارهای خودکارسازی

از طرف دیگر، اگر هیچ گزینه ای برای زمانبندی بدین طریق وجود نداشته باشد، شما می توانید از ابزارهای زمانبندی آنلاین متفاوت، مانند هوت سوت (hootsuite) استفاده کنید. این ابزار برای مثال به شما کمک می کند چندین حساب رسانه اجتماعی را ادغام کنید و فعالیت قرار دادن محتوا را از طریق داشبورد مدیریت نمایید. می توانید به هنگام زمانبندی یک مطلب خاص، زمان و داده های دقیق را انتخاب کنید و حتی به طور همزمان در چندین شبکه اجتماعی متفاوت زمانبندی را به یکباره انجام دهید.




مزایای خودکارسازی رسانه های اجتماعی

مزیت اصلی خودکارسازی رسانه های اجتماعی امکان صرفه جویی در زمان و بهینه سازی زمانی است که شما در فعالیت رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنید. این امر در مواردی که شما میزان زمان در دسترس برای این کار را محدود ساخته اید، بسیار مهم است. هیچ شکی نیست که حضور در رسانه های اجتماعی حائز اهمیت است، اما گاهی اوقات، در اولویت قرار دادن آن دشوار خواهد بود. بنابراین داشتن ابزار خودکارسازی می تواند به حفظ فعالیت اجتماعی شما در یک سطح مشخص کمک کند، در حالی که شما بر امور دیگر متمرکز شده اید.

ممکن است سعی در دستیابی به مخاطبان از نواحی جغرافیایی مختلف بخشی از کسب و کار شما باشد و ممکن است بهینه سازی فعالیت قرار دادن محتوا در این مورد برای شما دشوار باشد. برای مثال ممکن است در محل اقامت شما شب هنگام باشد در حالی که برای مخاطب هدفتان صبح است. درا ین مورد خودکارسازی می تواند به شما کمک کند. در زمان مناسب، صرف نظر از زمان روز در کشورتان به مخاطب خود دسترسی داشته باشید.


معایب خودکارسازی رسانه های اجتماعی

به هنگام استفاده از خودکارسازی در رسانه های اجتماعی باید دقت کنید که از این روش بیش از حد استفاده نکنید. سطح بالای خودکارسازی باعث می شود حساب شما کمی مصنوعی و بیهوده به نظر برسد. کاربران انتظار دارند افراد واقعی را در ماورای حساب رسانه های اجتماعی ببینند. کسی که می توانند با آن تماس برقرار کنند و به آن اعتماد کنند. استفاده زیاد از خودکارسازی سطح درگیری کاربر با صفحه شما را کاهش می دهد. علاوه بر آن استفاده از خودکارسازی مانع از این می شود که به روز بوده و با رویدادها همراه و همگام باشید. صرف نظر از آنکه ما درباره یک موقعیت یا رویداد جهانی صحبت می کنیم که شما باید نظر خود را درباره آن بیان کنید. یا درباره مدت از کارافتادگی وب سایت تان صحبت می کنیم. در صورتی که کاملا به خودکارسازی وابسته باشید در دستیابی به کاربران در زمان مناسب شکست خواهید خورد.

هرچند خودکارسازی باید بخش جدایی ناپذیر بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد، اما در عین حال، شما باید به هنگام استفاده از آن بسیار محتاط باشید. شما باید از خودکارسازی بیشترین استفاده را ببرید. می بایست از این امکان جهت تکمیل بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید بدون این خطر که به عنوان یک هرزنامه در نظر گرفته شوید.

باید به خاطر داشته باشید که کاربران شبکه اجتماعی انتظار دارند با دیگران در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنند، بنابراین شما باید برای حضور در شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کننید تا با دنبال کنندگان تعامل داشته و به آن ها واکنش نشان دهید.

 

منبع:: کتاب بازاریابی رسانه های اجتماعی
نویسنده:: Emarketing Institute
گروه مترجمین:: دکتر نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | مژگان کمپانی | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

هنگامی که بحث پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، دو بخش اصلی وجود دارد...

بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی

جلب توجه بازدیدکنندگان به وب سایت شرکت حرکت عظیمی است ولی فقط اولین مرحله است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM چیست؟

بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM چیست؟

امروزه اهمیت کلی رسانه های اجتماعی، منجر به شکل گیری رشته جدیدی در حوزه بازاریابی شده است،..

محصولات مرتبط