استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

  • استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

هنگامی که بحث پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، دو بخش اصلی وجود دارد:

  • نخست، استفاده از گزینه های غیررایگان و در دسترس در یک شبکه اجتماعی
  • دوم، گزینه ای درباره حضور در رسانه های اجتماعی و بهره مندی آن با هدف پیشبرد فروش بدون پرداخت هزینه ای بابت تبلیغات می باشد.

انتخاب اینکه روش رایگان انتخاب کنیم یا غیررایگان، به اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی شما و بودجه ای که به این امر اختصاص داده اید بستگی دارد. ابتدا شبکه های اجتماعی که مایل هستید در آنها حضور داشته باشید را انتخاب کنید و حساب ایجاد کنید. شما باید رویکردی را به کار برید که در استراتژی خود تعریف کرده اید تا حساب ها را سفارشی سازی کنید و با فعالیتِ قرار دادن محتوا آغاز کنید.

در مرحله بعد گزینه های غیررایگان برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به انتخاب خود جهت برنامه ریزی یک کمپین تبلیغاتی بررسی کنید.


تبلیغات غیر رایگان

تبلیغات در فیس بوک

به دلیل تعداد کثیر کاربران و گزینه های پیشرفته برای هدف قرار دادن آنها، فیس بوک یک پلتفرم بسیار محبوب برای تبلیغات غیر رایگان در رسانه های اجتماعی است.

با ایجاد حساب کاربری در فیس بوک شما از طریق گزینه ای در نوار بالای پروفایل فیس بوک می توانید به منویی دسترسی داشته باشید که امکان ایجاد تبلیغات و مدیریت آن را به شما می دهد. با استفاده از گزینه مدیریت تبلیغات فیس بوک به بینشی در رابطه با تبلیغات دست خواهید یافت. بنابراین می توانید تعداد کلیک ها، مکالمات، دسترسی ها و غیره را مشاهده کنید. همچنین این گزینه به شما کمک می کند بودجه روزانه و بودجه کل تبلیغات خود را تعیین کنید و به راحتی هزینه های کمپین را مدیریت یا محدود کنید. در نهایت می توانید تمامی اطلاعات را در قالب یک گزارش استخراج کنید.



تبلیغ در یوتیوب

یوتیوب به مهمترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوا به شکل فیلم تبدیل شده است. محبوبیت یوتیوب بر علاقه کسب و کارها به تبلیغ در این شبکه اجتماعی تاثیر داشته است. شما باید در فرآیند تبلیغ سه مرحله را طی کنید تا یک فیلم تبلیغاتی را ایجاد کنید که برای کاربران این شبکه اجتماعی نمایش داده خواهد شد.


روش های دیگر برای پیشبرد فروش در رسانه های اجتماعی

علاوه بر تبلیغات غیررایگان، روش های دیگری برای تبلیغ کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی وجود دارد.


یک حساب رسانه اجتماعی مشهور، ایجاد و مدیریت کنید

داشتن یک صفحه مشهور یا یک پروفایل، روش خوبی برای تبلیغ کسب وکارتان است. همان طور که شما صفحه ای ایجاد می کنید، اطلاعاتی درباره کسب وکار خود ارائه می دهید که در دسترس کاربران شبکه های اجتماعی قرار می گیرد.


پیشبرد فروش آنلاین از طریق حساب رسانه های اجتماعی

روش دیگر تبلیغ کسب وکار، سازماندهی پیشبرد فروش آنلاین در حساب های رسانه های اجتماعی است که شما مدیریت می کنید. پیشبرد فروش آنلاین می تواند به شکل های مختلف مانند جوایز، رقابت، شرط بندی و غیره باشد. هدف اصلی سازماندهی پیشبرد فروش آنلاین آن است که چیزی به دنبال کنندگان خود ارائه کنید. اما فراموش نکنید که پیشبرد فروش آنلاین باید با استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی که در پیش گرفته اید سازگار باشد.

 به هنگام سازماندهی یک پیشبرد فروش آنلاین شما باید به چندین مورد توجه کنید:

  •  چیز با ارزشی به شرکت کنندگان ارائه دهید تا تعداد کاربرانی را افزایش دهید که ادعای پاداش خواهند کرد.
  •  با تعیین برنامه زمانی، بودجه و رویکردی که در نظر دارید استفاده کنید، طرحی برای پیشبرد فروش آنلاین ایجاد کنید.
  •  اطمینان حاصل کنید که برای پیشبرد فروش آنلاین شبکه های اجتماعی که به کار می برید، از دستورالعمل هایی پیروی می کنید.
  •  تأثیر پیشبرد فروش را از نظر فروش، درگیری اجتماعی و غیره بر کسب وکار خود اندازه گیری کنید.

حد سودآوری که در شبکه های اجتماعی پدیدار گشته است، یک نوع پیشبرد فروش است. اما این حد سودآوری تقریبا کافی نیست. شما با فعال بودن از طریق انتشار محتوا و برقراری تعامل با کاربران، در یک شبکه اجتماعی خاص مشهورتر می شوید که باعث می شود به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. در نتیجه، شما مخاطب خود را گسترش داده و تعداد کسانی را افزایش می دهید که به مراجعان شما تبدیل می شوند.

 

چگونه با استفاده از رسانه های اجتماعی تبلیغ کنیم

داشتن روش های متفاوت بیان شده تبلیغ در رسانه های اجتماعی، شامل روش های رایگان و غیر رایگان به ما امکان می دهد بررسی کنیم که چگونه به فعالیت تبلیغ در شبکه های اجتماعی بپردازیم. تبلیغ در شبکه های اجتماعی یکی از انگیزه های اصلی برای شرکت هایی است که در شبکه های اجتماعی حضور دارند، بنابراین، ما روش هایی را بررسی خواهیم کرد که شما می توانید از حضور خود در رسانه های اجتماعی به عنوان یک فعالیت سودآور استفاده کنید.


چه چیزی را تبلیغ می کنید؟

هر فعالیت رسانه های اجتماعی باید با یک طرح آغاز شود. یک فعالیت طرح ریزی شده به شما امکان خواهد داد نتایج را اندازه گیری کنید تا تأثیر تبلیغ را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر آن، هنگامی که آنچه که باید در رسانه های اجتماعی تبلیغ شود را طرح ریزی می کنید، باید کل فعالیت شرکت خود، اهداف شرکت، و منابعی که می تواند به منظور تبلیغ به کار برده شوند را مورد توجه قرار دهید.


محتوا را تبلیغ کنید

تبلیغ محتوا، فعالیت انتشار و تبلیغ محتوا با بهره گیری از حساب های رسانه های اجتماعی است. تبلیغ محتوا به چند روش می تواند به شما کمک کند:

ترافیک را به سمت وب سایت و وبلاگ های شما سوق دهد: اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی معمولا همراه با پیوندی است که کاربر را به مکان اصلی که محتوا منتشر می شود، هدایت می کند که ممکن است وب سایت یا بلاگ شما باشد.

جذابیت را افزایش می دهد: تبلیغ محتوای با کیفیت می تواند به افزایش جذابیت کمک کند، زیرا کاربران رسانه های اجتماعی اگر شاهد محتوای ارزشمند و جالب توجهی باشند، بیشتر جذب خواهند شد. با مشاهده محتوای با کیفیت کاربران تشویق به تأیید کردن، اشتراک گذاری یا اظهارنظر می شوند.

ایجاد اعتماد: ایجاد اعتماد در میان دنبال کنندگان و افزایش وفاداری هدف مهم بازاریابی رسانه های اجتماعی است و ارائه محتوای با کیفیت می تواند به شما در تحقق این هدف کمک کند. اگر محتوای تبلیغی شما از کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشد، کاربران به شما اطمینان کرده و شما در شبکه های اجتماعی جایگاه قابل احترامی پیدا خواهید کرد. 

منبع:: کتاب بازاریابی رسانه های اجتماعی
نویسنده:: emarketing Institute
گروه مترجمین:: دکتر نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | مژگان کمپانی | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

تجزیه و تحلیل وب به چه معناست؟

تجزیه و تحلیل وب به چه معناست؟

به­ عنوان یک واژه کلی، تحلیل وب به­ معنای تحلیل رابطه بین یک وب­سایت و کاربران آن است.

تکنیک های رایج سئو

تکنیک های رایج سئو

سئو به­ طور کلی متشکل از روش­ های پیچیده­ای مانند شناخت الگوریتم ­ها و تجزیه وتحلیل دقیق اینترنت نیست...

امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

گوگل چگونه تصمیم می گیرد کدام تبلیغ را نمایش دهد، چگونه تبلیغات را در فهرست تبلیغات مرتب می کند،

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی بخشی از بازاریابی آنلاین است که نشان دهنده مدل بازاریابی مبتنی بر عملکرد است 

خودکارسازی و رسانه های اجتماعی

خودکارسازی و رسانه های اجتماعی

فرآیند خودکارسازی در رسانه های اجتماعی بر زمانبندی مطالب جهت انتشار در زمان مشخصی در آینده دلالت دارد. 

محصولات مرتبط