تکنیک های رایج سئو

  • تکنیک های رایج سئو

سئو (بهینه­ سازی موتورجستجو) به­ طور کلی متشکل از روش­ های پیچیده­ای مانند شناخت الگوریتم ­ها و تجزیه وتحلیل دقیق اینترنت نیست. بخش بزرگی از آن، ناظر بر تکنیک ­های استفاده آسان (یاحداقل شناخت ساده) است که توسط متخصصان اینترنت و مدیران وب­ سایت نیز قابل استفاده هستندپیش از این­که ادامه دهیم، باید بدانید که سئو بخشی از بازاریابی موتور جستجو است که خود از دو بخش «سئو» و «تبلیغات پولی» تشکیل شده است. سئویی که از بازدید ارگانیک و تبلیغ رایگان برای افزایش قابلیت دید یک وب­سایت استفاده می­ کند. گاهی اوقات، این دو هم­پوشانی داشته و وجوه مشترکی باهم پیدا می­ کنند. با وجود آنکه این دو رویکرد، در نهایت دارای هدف یکسانی می­ باشند، از تکنیک­ های متفاوتی برای تحقق این هدف استفاده می­کنند.

هنگامی که بحث سئو مطرح می­ شود، شما باید بین سئو داخل وب­ سایت و خارج از آن، تفاوت قائل شوید. هر دو مورد بخش جدایی ­ناپذیر بهینه­ سازی موتور جستجو هستند، اما تفاوت اصلی در محل بکارگیری تکنیک ­های سئو است. بهینه ­سازی داخل صفحه،شامل بهینه­ سازی عناصر موجود در خود صفحه است. از طرف دیگر، سئوی خارج از صفحه مستلزم به ­کار بردن تکنیک­ های متفاوت به­ منظور بهینه ­سازی یک وب­سایت با استفاده از عناصر خارج از وب­سایت است که اغلب شامل ایجاد لینک و گسترش شهرت وب­ سایت می­شود.

تکنیک­ های سئو به روش­های متعددی طبقه­ بندی می­ شوند، اما یکی از این شیوه­ های دسته ­بندی دارای ماهیت قانونی یا آیین ­نامه­ ای است. این دسته­ بندی «سئوی کلاه سیاه» را در مقابل «سئوی کلاه سفید»قرار می­ دهد و «سئوی کلاه خاکستری» را نیز معرفی می­کند که به نوعی حدفاصل این دو نوع سئو است.


سئوی کلاه سفید
سئوی کلاه سفید می­تواندبه­ عنوان روش بهینه­ سازی تعریف شود که در قالب دستورالعمل­ هایی صورت می­گیرد که موتور جستجو تصویب کرده است.

مبنای سئوی کلاه سفیدبر ایجاد محتوا است. هیچ وب­سایتی نمی ­تواند امیدوار باشد که بدون محتوایی که از ارزش، مرتبط بودن، بدیع بودن و برخی عناصر منحصربه­ فرد بودن برخوردار است، موفق شود. همه این عناصر باید در بدنه یک متن که می­ تواند به سهولت جستجو گردد، گرد هم آیند. زیرا بازدیدکنندگان پس از جستجوی اولیه به مطالعه و بررسی مفصل می­ پردازند.سئوی کلاه سفید به شدت به هر آنچه که لینک طعمه نام دارد، وابسته است، تکنیکی که در آن، محتوا با هدف به اشتراک گذاشته شدن در یک مقیاس گسترده با انتظار به ­دست آوردن لینک پشتیبان ایجاد می ­شود.


شکل۱. تکنیکهای کلاه سفید

(منبع: https://www.javatpoint.com/black-hat-seo-techniques)


در ادامه فهرستی ازتکنیک­ های سئو را مطرح می­ کنیم:


  • مملو ساختن وب­سایت از کلمات کلیدی و عبارات دربردارنده کلمه کلیدی جهت پاسخ حداکثری به جستجوهای مختلف: این تکنیک شامل افزودن کلمات کلیدی مرتبط به متاتگ­های وب­سایت می­ باشد.
  •  ایجاد تگ ­های متراکم و منحصربه ­فردبرای هر صفحه: این تکنیک به موتورهای جستجو کمک می­کند محتوای یک صفحه را با ارائه یک مرجع سریع به آن­ها بشناسند.
  • ایجاد محتوای رسانه­ ای مانند بخش­هایی از روزنامه ­ها، مجله الکترونیکی، یا خبرنامه ­ها جهت حفظ آستانه ­ای از لینک­ های جاذبه­ ای.
  • حفظ اشباع موتور جستجو در یک سطح مطلوب و مقایسه کردن مستمر با وب­سایت­ های رقبا. اشباع موتور جستجو واژه­ای است که نشان­دهنده تعداد صفحات وب­سایتی است که موتورهای جستجو آن را نمایه­ سازی کرده ­اند. این مفهوم بیانگر آن است که اقدامات بهینه ­سازی چقدر کارآمد بوده ­اند. همچنین نشانه خوبی از قابلیت دسترسی و قابلیت دیده شدن سایت می ­باشد).
  • استفاده از منابع آنلاین مانند گوگل ترندز و گوگل آنالیتیکس جهت شناخت رفتارهای آنلاین متداول و الگوهای آنچه رواج دارد.
  • متنوع ساختن عبارات جستجو و به کار بردن آن­هادر ۱۰۰ کلمه نخست محتوا
  • به کار بردن یک لینک پشتیبان از یک فهرست وب
  • استفاده از متاتگ کانونیکال یا دایرکت ­های کد 301 جهت تحقق هنجارسازی URL در صورت وجود  URLهای صفحات وب متعدد.
  • لینک داخلی بین صفحات یک سایت
  • ارائه تعداد بیشتری از لینک­ها به صفحات اصلی  وب­سایت
  • استفاده از وب­سایت­ های دیگر جهت لینک به وب­سایت اصلی
  • به­ کار بردن ترکیبی از کلمات کلیدی و عبارات کلیدی در ارتباط با برند یا کسب­ وکاری که تبلیغ می­ شود.

 

سئوی مدرن

سئوی مدرن، حول محور کاربران جریان دارد، از این رو، محتوا نقش اصلی در این نوع سئو دارد. ایجاد محتوای برجسته به شما کمک خواهد کرد کاربران را جذب کنید و همین نشانه ­ای برای موتورهای جستجوخواهد بود که سایت شما ارزشی را ارائه می­ کند؛ از این رو، رتبه وب­سایت شما بهبودخواهد یافت.

 

سئوی کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه، متشکل از تکنیک ­هایی است که موتورهای جستجو آن­ها را تأیید نکرده و در برخی موارد آن­ها را مجاز نمی ­شمارند،تا اندازه ­ای که این تکنیک ­ها می ­توانند باعث جریمه شدن یک وب­سایت شوند. جریمه می ­تواندبه معنای از دست دادن رتبه یا حذف کامل از نتایج موتور جستجو ­باشد. تمامی این تکنیک­ ها یک وجه مشترک دارند و آن، این واقعیت است که حول محور فریفتن یا اغفال کردن موتورهای جستجو می­ چرخند و درصدد ایجاد رتبه ­های بالاتر و نتایج بهتر برای وب­ سایت هستند.این تکنیک ها برای ایجاد محتوای بهتر طراحی نشده ­اند و همچنین تعهدی در موردپایگاه­های داده ایجاد شده از اطلاعات کاربران ندارند. این دسته از تکنیک­ ها به صعودبه بالای صفحه نتایج جستجو از طریق نیرنگ و فریب می ­پردازند. یک مثال از سئوی کلاه سیاه، استفاده از رنگ یکسان برای پیش ­زمینه و بدنه متن مخفی شده در آن است.

یک ویژگی آشکار و غیرقابل انکار آن­ها این است که سئوی کلاه سیاه معمولاً یک سرمایه­ گذاری کوتاه­ مدت بوده و منجر به سود کوتاه­ مدت نیز می­ شود. در حالی که نتایج سئوی کلاه سفیدبلندمدت بوده و متمرکز بر ایجاد محتوای بهتر، خدمت ­رسانی و ایجاد پایگاه گسترده ­ترکاربر می­ باشد.


 

شکل ۲. تکنیکهای کلاه سیاه

(منبع: https://www.javatpoint.com/black-hat-seo-techniques)

سئوی کلاه خاکستری

آخرین دسته­ بندی که در این بخش مطرح می ­شود، سئوی کلاه خاکستری است که بر روی مرز بین سئوی کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد. سئوی کلاه خاکستری،تکنیک ­هایی هستند که در معرض خطر تأیید نشدن و جریمه شدن توسط موتورهای جستجو قراردارند، اما از نظر تکنیکی، خلاف دستورالعمل­ ها و پارامترهایی که موتورهای جستجو تعیین می­ کنند، نیستند. نمونه رایج از سئوی کلاه خاکستری ایجاد میکروسایت ­هایی توسط مدیر همان وب­سایت است که با هدف ارجاع و بازگشت به سایت مادر راه ­اندازی می­شوند.

منبع:: کتاب سئو
مؤلف:: e marketing Institute
گروه مترجمین:: دکتر نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | مژگان کمپانی |فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

هنگامی که بحث پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، دو بخش اصلی وجود دارد...

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی بخشی از بازاریابی آنلاین است که نشان دهنده مدل بازاریابی مبتنی بر عملکرد است 

روش های بهینه سازی محتوا که باید از آنها اجتناب کرد

روش های بهینه سازی محتوا که باید از آنها اجتناب کرد

بهینه سازی به دو بخش بهینه سازی داخل و خارج سایت تقسیم می شود. این تقسیم بندی ...

محصولات مرتبط