بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

  • بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی بخشی از بازاریابی آنلاین است که نشان دهنده مدل بازاریابی مبتنی بر عملکرد است که بر تبلیغ و ترویج آنلاین محصولات در بین کاربران آنلاین تمرکز دارد. بنابراین،  این نوع بازاریابی به بازاریابی آنلاین و بخش های دیگر که آنها نیز بخشی از بازاریابی آنلاین هستند نزدیک است. برای کسب موفقیت حقیقی در بازاریابی مشارکتی و استفاده از تمام پتانسیل ها، صرف نظر از این که آیا نقش شما یک فعال اقتصادی یا معرف است، این است که چگونگی ارتباط بازاریابی مشارکتی با بخش های دیگر را کشف کرد. این ارتباطات و فعالیت های متقابل می تواند به طور قابل توجهی موفقیت بازاریابی مشارکتی را افزایش دهد.


بازاریابی مشارکتی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اولین و واضح ترین نوع از ارتباط به شکل کاملاً مشخص، ارتباط بین بازاریابی مشارکتی و سئو است. در طول تبلیغات آنلاین لینک های مشارکتی در وب سایت ها یا وبلاگ ها به اشتراک گذاشته می شود. ناشری لینک مشارکتی را در مقاله یا بنری به نمایش می گذارد. این لینک می تواند در همه صفحات وب، صفحه خاصی از وبلاگ یا چند صفحه مختلف موجود باشد. تصمیم در مورد اینکه معرف، لینک خود را کجا پست گذاری کند بستگی به ناشر دارد. به عنوان قاعده ای کلی ، بیشتر قرار گرفتن در معرض یک لینک، باعث خواهد شد تا احتمال اینکه افراد برای کلیک تشویق شوند افزایش یابد.


فعالان اقتصادی

هدف مشترک فعالان اقتصادی، تشویق معرفی کننده ها به پیوستن به برنامه مشارکتی و تبلیغ محصولات یا خدمات آنها از طرف خودشان است. در نتیجه، فعالان اقتصادی انتظار دارند تا معرف ها به وب سایت آنها لینک بدهند. از نظر سئو -SEO- این فعالیت به عنوان لینک سازی شناخته می شود. این فعالیت بخشی از بهینه سازی خارج از سایت است و هدف لینک سازی برای جذب لینک ها از دیگر وب سایت ها است. با این حال همواره مسائل به همین سادگی هم نیستند.

از آنجایی که امکان دارد همه لینک ها با هم برابر نباشند و فعالان اقتصادی از اینکه فقط لینکی داشته باشند خوشحال نخواهند شد. پس در لینک سازی، باید به محله لینک اشاره کرد که این مفهوم در ادامه شرح داده خواهد شد.

چنانچه وب سایتی عالی A با شهرتی عالی و بازدیدکنندگان زیاد وجود داشته باشد به وب سایت B پیوند داده شده باشند یک سناریوی ایدئال برای وب سایت B خواهد بود. موتورهای جستجو این مورد را به عنوان نوعی توصیه کردن قلمداد می کنند، بنابراین برتری ها از وب سایت A به وب سایت B انتقال می یابد. این فرآیند اغلب به عنوان لینک جویس نیز شناخته می شود.

همین اصل در مورد محله های بد نیز اعمال می شود. چنانچه تعداد زیادی وب سایت اسپم و کم کیفیت به صفحه ای خاص لینک داشته باشد، این صفحه نیز احتمالا به عنوان هرزنامه و کم کیفیت در نظر گرفته می شود. در حال حاضر ما فعالان اقتصادی داریم که نیاز دارند معرف ها به آنها لینک بدهند و این هدف بازاریابی مشارکتی است.


بخوانیم - استراتژی های بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی- انتشارات ادیبان روز


بازاریابی مشارکتی و بازاریابی موتور جستجو (SEM)

به عنوان بخشی از بازاریابی آنلاین، بازاریابی موتورهای جستجو بر روی تبلیغ و ارتقا لینک ها از طریق تبلیغات موتور جستجو متمرکز است. این تبلیغات در موتورهای جستجو، در حین یا بعد از نتایج جستجوی طبیعی قرار می گیرند. معرف ها مجاز به تبلیغ لینک های مشارکتی خود از طریق بسیاری از کانال های موجود در بازاریابی آنلاین، از جمله تبلیغات موتور جستجو هستند. در این مورد، معرف می تواند آگهی موتور جستجو را به عنوان بخشی از تبلیغ و ارتقا مشارکتی ایجاد کند. برای مثال، Google Adwords می تواند برای ایجاد تبلیغات موتور جستجوی گوگل یا یوتیوب استفاده شود.

فعالان اقتصادی در این نوع تبلیغ مستقیماً دخالت نمی کنند، گرچه این یک کمپین پرداختی است. با این حال، بیشتر فعالان اقتصادی تمایل به کمپین SEM دارند. به همین دلیل است که فعالان اقتصادی معمولاً از کلمات کلیدی خاص برای معرفی کننده ها در تبلیغات پرداختی استفاده می کنند. این کلمات کلیدی معمولاً شامل نام شرکت، URL وب سایت و غیره است.


بازاریابی مشارکتی و بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

شبکه های اجتماعی پتانسیل زیادی برای تبلیغ و ترویج آنلاین دارند، به همین دلیل است که معرف ها از آنها برای ترویج لینک هایی که کمسیون دارند استفاده می کنند. به غیر از به اشتراک گذاری لینک ها در وب سایت ها و وبلاگ ها، معرفی کننده هایی که دارای نفوذ قابل توجهی در رسانه های اجتماعی هستند چنانچه لینک های مشارکتی را با کاربران شبکه های اجتماعی و دنبال کننده های خود اشتراک گذاری کنند، ترافیک قابل توجهی را به دست خواهند آورد. برای اشتراک گذاری لینک های مشارکتی توسط معرفی کننده ها دو گزینه وجود دارد:

اول، آنها می توانند لینک پست حاوی لینک های مشارکتی را به اشتراک بگذارند. با استفاده از این عمل، آنها دنبال کننده های رسانه های اجتماعی را به سمت وب سایت یا وبلاگ شخصی خود هدایت می کنند واین خود بازدیدکنندگان هستند که می توانند کلیک بر روی لینک های مشارکتی را انتخاب کنند.

اشتراک گذاری لینک های مشارکتی به طور مستقیم به حساب رسانه های اجتماعی در یک پست است. این پست معمولاً با متن و تصویرهای مرتبط همراه است. معرف می تواند این واقعیت را افشا کند که لینک حاضر مشارکتی است. هنگام اشتراک گذاری لینک ها به طور مستقیم از طریق رسانه های اجتماعی، ناشران معمولاً برای ایجاد لینک کوتاه تر از خدمات کوتاه سازی لینک استفاده می کنند. 




منبع:: کتاب بازاریابی مشارکتی: همکاری در فروش
نویسنده:: Emarketing Institute
گروه مترجمین:: دکتر نگین سنگری (عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا) | شهلا آقاپور | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

تکنیک های رایج سئو

تکنیک های رایج سئو

سئو به­ طور کلی متشکل از روش­ های پیچیده­ای مانند شناخت الگوریتم ­ها و تجزیه وتحلیل دقیق اینترنت نیست...

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

هنگامی که بحث پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، دو بخش اصلی وجود دارد...

استراتژی های بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی

استراتژی های بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی

به عنوان یک تلاش تجاری، بازاریابی مشارکتی به برنامه ای برای اجرا و مدیریت موفق نیاز دارد. ..

محصولات مرتبط