استراتژی های بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی

  • استراتژی های بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی

به عنوان یک تلاش تجاری، بازاریابی مشارکتی به برنامه ای برای اجرا و مدیریت موفق نیاز دارد. بنابراین باید استراتژی هایی را که برای این منظور در دسترس هستند کشف کرد. ممکن است این نوع بازاریابی کمی با استراتژی های بازاریابی آنلاین متفاوت باشد، اما همبستگی ها و عناصر زیادی وجود دارد که در هر دو مورد رایج است. دلیل این امر این است که بازاریابی مشارکتی هنوز یکی از انواع بازاریابی آنلاین است. در نتیجه، دارایی های عمده در ارتقا بازاریابی آنلاین در بازاریابی مشارکتی نیز مورد استفاده است.

شناختن مزایای بازاریابی مشارکتی برای فعالان اقتصادی به اندازه جرقه اولیه برای علاقه مند ساختن آنها به این استراتژی مبتنی بر عملکرد کافی است. اما اگر می خواهید تبدیل به فعال اقتصادی بازار شوید، نیاز به درک عمیق از آنچه به آن نیاز دارید و چگونگی ایجاد و انتشار برنامه مشارکتی خود دارید.


فعال اقتصادی بازار کیست؟

فعال اقتصادی شخص یا شرکتی است که برنامه مشارکتی را ایجاد می کند. فعالان اقتصادی بازار را گاهی اوقات تبلیغ کنندگان، سازندگان، فروشندگان و یا صاحبان کسب وکار نیز می نامند. هر کسی که محصولی دارد و می خواهد آن را ترویج دهد می تواند با ایجاد برنامه مشارکتی به فعال اقتصادی تبدیل شود. یک کارآفرین، یک استارتاپ یا یک شرکت بزرگ، همه و همه می توانند فعالان اقتصادی محسوب شوند چون در فرآیند بازاریابی مشارکتی شرکت می کنند و این موضوع بستگی به اندازه کسب وکار و یا بودجه موجود ندارد.


معرفی کننده کیست؟

معرف، شرکت کننده برنامه مشارکتی است. معرف یا معرفی کننده ها گاهی ناشران نیز نامیده می شوند. معمولاً، معرف ها؛ وبلاگ نویسان، سازندگان محتوا و افراد تأثیرگذار هستند که محتوای آنلاین را ایجاد می کنند و از آن برای نمایش لینک های مشارکتی استفاده می کنند. موفقیت بیشتر برای معرفی کننده هایی است که حضور آنلاین بسازند و اعتماد به دست آورند، موفق شدن بیشتر با تشویق مردم به کلیک کردن بر روی لینک های مشارکتی حاصل خواهد شد.

برای معرف ها، بازاریابی مشارکتی به راهی عالی برای کسب درآمد و کمیسیون بیشتر، آن هم بدون هیچ تلاشی و یا نهایتاً با تلاشی بسیار کم، تبدیل شده است. همه آنچه آنها باید انجام دهند، ایجاد محتوا است که شامل لینک های مشارکتی و ترویج و تبلیغ آن با استفاده از روش های معمول، برای ارتقاء محتوای آنلاین است.

معرفی کننده ها محصول حقیقی ندارند و یا اینکه محصولی را ارسال نمی کنند. در واقع، آنها حتی در روند فروش نیز درگیر نیستند، بلکه همه آنها عمل توصیه کردن را انجام می دهند و بازدیدکنندگان را به جایی که می توانند اطلاعات بیشتری کسب کنند و محصول را خریداری نمایند، سوق می دهند.


استراتژی های بازاریابی مشارکتی

سایت اینترنتی

همه چیز با وجود یک وب سایت آغاز می شود. وب سایت جایی است که می توان معرفی کننده های بالقوه را جذب کرد و به آنها اجازه شرکت و اعلام در خواست برای شرکت در برنامه مشارکتی را داد. پس از آن انتظار داشت که این معرف ها بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت جذب کنند. برای ایجاد چنین اتفاقاتی، نیاز به وب سایتی است که:


  • محصولات و خدمات شرکت را به خوبی نشان دهد.
  •   قابل اعتماد و اتکا باشد.
  • به درستی و روان کار کند، بدون خطا در بارگزاری، لینک های شکسته و غیره.


هرچند عملکرد کل وب سایت برای انجام یک کسب وکار آنلاین موفقیت آمیز مهم است، در مورد بازاریابی مشارکتی دو نوع از صفحات وب هستند که نیاز به مراقبت ویژه دارند.


صفحه برنامه مشارکتی

اولین مورد، صفحه برنامه مشارکتی است. این صفحه نشان دهنده برنامه مشارکتی است که باید مردم را به پیوستن به آن تشویق کند. در این صفحه باید سعی شود که اطلاعات کافی برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان وجود داشته باشد و همچنین از مزایای پیوستن و تبلیغ شرکت اطلاعاتی ارائه شود. در صفحه برنامه مشارکتی است که باید از معرف ها برای مشارکت با یک اعلام برای اقدام (CTA) برجسته دعوت به عمل بیابد.


صفحه فرود

صفحه دوم که دارای اهمیت ویژه می باشد؛ صفحه فرود است. گاهی اوقات ممکن است چندین صفحه فرود وجود داشته باشد، زیرا می توان در چندین صفحه مختلف محصول را تبلیغ کرد. هدف از این صفحه تبدیل بازدیدکنندگان است. بنابراین در استراتژی بازاریابی مشارکتی باید بر روی بهینه سازی این صفحه تمرکز شود.

به عنوان اولین صفحه ای که بازدیدکنندگان پس از کلیک بر روی لینک مشارکتی آن را مشاهده خواهند کرد، نیاز است تا برای این صفحه، الزامات ذکر شده در بالا پیگیری شوند. صفحه فرود سایت باید طوری باشد تا نشان دهد، وب سایت مورد نظر به سرعت بارگذاری شده و قابل اعتمد است. این ها ویژگی هایی هستند که به جلب توجه بیشتر بازدیدکنندگان و افزایش شانس تبدیل آنها کمک می کنند.


رسانه های اجتماعی

استراتژی های دیگری که می تواند همراه با بازاریابی مشارکتی کمک کننده باشد، استفاده از رسانه های اجتماعی است. در حال حاضر صاحبان کسب وکار، اهمیت بازاریابی رسانه های اجتماعی را می دانند و از آنها برای افزایش عملکرد وب سایت استفاده می کنند. با شروع از طریق ارائه آنلاین، مشتری های رسانه های اجتماعی احتمالا به استراتژی بازاریابی آنلاینی در کسب و کار تبدیل می شوند که به تبلیغ و ترویج کسب وکار آنلاین کمک می کند. با این وجود، چندین راه وجود دارد که رسانه های اجتماعی می توانند از طریق آنها به صاحبان کسب وکار در بازاریابی مشارکتی کمک کنند.


مشترک خبرنامه

دارایی دیگری که می تواند در ارتقاء برنامه مشارکتی کمک کننده باشد، داشتن فهرستی از آدرس های پست الکترونیکی است. برای این که این استراتژی به درستی عمل کند، باید لیستی از مشترکینی که می توانند به طور بالقوه معرف باشند را جدا کرد. استخدام معرف ها از لیست خبرنامه فعالان اقتصادی را قادر می سازد تا مشتریان راضی که احتمالاً این تجربه را با دنبال کننده های خود از طریق لینک های مشارکتی به اشتراک می گذارند پیدا کنند.

 

 

منبع:: کتاب بازاریابی مشارکتی: همکاری در فروش
نویسنده:: Emarketing Institute
گروه مترجمین:: نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | شهلا آقاپور | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی و بازاریابی آنلاین

بازاریابی مشارکتی بخشی از بازاریابی آنلاین است که نشان دهنده مدل بازاریابی مبتنی بر عملکرد است 

محصولات مرتبط