امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

  • امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

گوگل چگونه تصمیم می گیرد کدام تبلیغ را نمایش دهد، چگونه تبلیغات را در فهرست تبلیغات مرتب می کند، صرف­نظر از آنکه در بالای نتایج جستجو، در حاشیه صفحه یا پایین صفحه نشان داده شوند. فرایند تعیین مرتبط بودن تبلیغ و ترتیب تبلیغات ارائه شده بر مبنای محاسبه امتیاز کیفیت است. بنابراین، شما باید جهت درک کامل تبلیغ کردن در گوگل دریابید امتیاز کیفیت چیست و چگونه محاسبه می شود.


امتیاز کیفیت چیست؟

امتیاز کیفیت، متغیری است که موتور جستجو گوگل، همچنین، موتورهای جستجو دیگر مانند یاهو و بینگ جهت محاسبه رتبه تبلیغات و هزینه به ازای هر کلیک از آن استفاده می کنند. امتیاز کیفیت امتیازی است که مشخص می کند در چه جایی و چه زمانی تبلیغ شما پدیدار خواهد گشت و بر قیمت تبلیغ نیز تأثیر دارد. هدف این رویکرد بهبود تجربه کاربر از طریق ارائه صرفاً مرتبط ترین تبلیغات است، تبلیغاتی که به احتمال قوی به کاربران کمک می کنند آنچه که در جستجوی آن هستند را بیابند.

هر زمان که یک کلمه کلیدی در سؤال جستجو به کار برده می شود، امتیاز کیفیت محاسبه می گردد. بنابراین، ادوردز یک امتیاز کیفیت بین 1 و 10 به هر کلمه کلیدی در کمپین شما اختصاص می دهد که امتیاز 10 بالاترین امتیاز است. از آنجا که برای هر سؤال امتیازی محاسبه می شود، امتیاز کیفیت برای یک کلمه کلیدی نهایی نیست. زیرا عواملی که بر امتیاز کیفیت آن کلمه کلیدی تأثیر می گذارند، همواره در حال تغییر هستند که منجر به ارزش متفاوت امتیاز کیفیت می شود. شما همیشه می توانید امتیاز کیفیت مشخصی را برای هر کلمه کلیدی در کمپین خود بررسی کنید.


چرا امتیاز کیفیت مهم است؟

داشتن یک امتیاز کیفیت بالا برای مدیریت موفقیت آمیز کمپین ها با برنامه گوگل ادوردز، مهم است. امتیاز کیفیت نقش مهمی در تعیین جایگاه تبلیغ ایفا می کند. با توجه به این که نتایج نشان داده شده در بالای صفحه به احتمال قوی مورد توجه کاربران موتور جستجو قرار می گیرند، بسیار مهم است که تبلیغ تا جایی که ممکن است در بالای صفحه قرار داشته باشد که این امر می تواند از طریق افزایش امتیاز کیفیت شما صورت پذیرد.


عوامل مؤثر بر امتیاز کیفیت

شکل ۱. عوامل مؤثر بر امتیاز کیفیت


از آنجا که امتیاز کیفیت بخش مهم تبلیغ در گوگل است و اساساً، به شما در ایجاد تبلیغات بهتر با موفقیت بیشتر کمک می کند، شما باید همه عواملی که بر امتیاز کیفیت موثر هستند را به خاطر داشته باشید. فرمول پیچیده ای جهت محاسبه امتیاز کیفیت توسط برنامه ادوردز برای هر بار که یک کلمه کلیدی در سؤال جستجو به کار برده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که هدف امتیاز کیفیت افزایش مرتبط بودن تبلیغات است، این مفهوم شامل چندین معیار می باشد که مرتبط بودن و کیفیت یک تبلیغ را ارزیابی می نمایند. شناخت این معیارها به شما کمک می کند دریابید امتیاز کیفیت چگونه محاسبه می شود و جهت دستیابی به بالاترین امتیاز کیفیت ممکن، چه کاری می توانید انجام دهید.

پایین ترین امتیاز کیفیت 1 و بالاترین آن 10 است. شما همیشه باید سعی کنید به امتیاز 10 به عنوان ارزش امتیاز کیفیت دست یابید، زیرا این امتیاز موفقیت کمپین شما را افزایش می دهد. با این وجود، دستیابی به امتیاز 10/10 همیشه ساده نیست، بنابراین، شما غالباً باید از امتیاز پایین تر، مانند 7 یا 8، رضایت داشته باشید. در صورتی که امتیاز کمتر از 7 باشد، شما باید کمپین خود را اصلاح کنید و بررسی کنید برای بهبود امتیاز و خود کمپین چه کاری می توانید انجام دهید.

شما باید تمام عناصری که بر امتیاز کیفیت تأثیر می گذارند را تحلیل کنید تا ارزش آن و کارآمدی تبلیغ خود را بهبود بخشید.


۱. کلمات کلیدی

جهت اطمینان از آنکه تبلیغ شما به سؤال جستجوی معینی مرتبط است باید از کلمه کلیدی در عنوان تبلیغ همچنین در توصیف تبلیغ استفاده کنید. کلمه کلیدی مورد استفاده در تبلیغ نه تنها به هنگام تعیین مرتبط بودن حائز اهمیت است بلکه هنگامی که نتایج جستجو نشان داده می شود نیز مورد تأکید واقع می شود. شما باید کلمات کلیدی را با دقت انتخاب کنید و اطمینان یابید که به گروه تبلیغاتی و همچنین به صفحه فرودتان مربوط هستند.


۲. صفحه فرود

صفحه فرود صفحه ای سات که کاربران هنگامی که بر تبلیغات شما کلیک می کنند به آن دست خواهند یافت. صفحه فرود مکانی است که در آن شما قادر خواهید بود به اهداف خود دست یابید، صرف نظر از آنکه اهداف خرید، ثبت نام و غیره مدنظرتان باشد. بنابراین داشتن صفحه فرود با کیفیت بالا برای داشتن تبلیغات اثربخش، بسیار مهم است که بر امتیاز کیفیت شما تأثیر خواهد داشت.


۳. زمان بارگذاری

زمان بارگذاری بخش مهم بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است و هنگامی که بحث تبلیغ در موتور جستجو مطرح می شود، این عامل حتی مهم تر می گردد. اگر صفحه فرود شما به مدت بسیار طولانی بارگذاری شود، درصد معینی از بازدیدکنندگان پیش از آن که صفحه کاملاً بارگذاری شود، آنرا خواهند بست.


۴. نرخ کلیک نسبت به رتبه

هنگامی که کاربران کلمات کلیدی معینی را در گوگل جستجو می کنند، نتایج خریداری شده به آن ها نشان داده می شود. کاربران نتایج را بررسی خواهند کرد و بر روی مواردی کلیک می کنند که می پندارند به سؤال جستجوی خاص آنها ارتباط بیشتری دارد. در این مورد، اگر کاربران تبلیغی را مرتبط می پندارند، بنابراین، بر روی آن کلیک می کنند، گوگل نیز آن تبلیغ را به عنوان یک تبلیغ مرتبط و کاملاً مربوط به کلمات کلیدی مورد استفاده در سؤال جستجو رتبه بندی می کند.

 

منبع:: کتاب بازاریابی موتور جستجو
نویسنده:: emarketing Institute
گروه مترجمین:: نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | مژگان کمپانی | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

استفاده از رسانه های اجتماعی در پیشبرد فروش

هنگامی که بحث پیشبرد فروش در شبکه های اجتماعی مطرح می شود، دو بخش اصلی وجود دارد...

تبلیغ درموتورهای جستجو بینگ و یاهو

تبلیغ درموتورهای جستجو بینگ و یاهو

موتورهای جستجوی بینگ و یاهو خدمات تبلیغاتی را ارائه می دهند که تبلیغات در بینگ نامیده می شود. 

محصولات مرتبط