تبلیغ درموتورهای جستجو بینگ و یاهو

  • تبلیغ درموتورهای جستجو بینگ و یاهو

موتورهای جستجوی بینگ و یاهو خدمات تبلیغاتی را ارائه می دهند که تبلیغات در بینگ نامیده می شود. برنامه تبلیغاتی، برمبنای تبلیغات پرداخت به ازای هرکلیک است و مشابه برنامه گوگل ادوردز عمل می کند. حداکثر مبلغ توسط تبلیغ کننده تعیین می شود و بهترین روش برای کنترل و محدود کردن هزینه های شما است. نرخ کلیک نسبت به رتبه نیز به هنگام تعیین آنکه هر چند وقت یک بار تبلیغ نشان داده شود، نقش مهمی دارد، از آنجا که هدف ارائه تبلیغات مرتبط و مفید است.

علاوه بر CTR، موارد زیر جایگاه تبلیغ در موتور جستجوی بینگ را تعیین می کنند:

  • مرتبط بودن تبلیغ: بینگ تحلیل می کند تبلیغ شما چگونه به سؤال جستجو مشخصی مربوط است.
  • بیشترین مبلغ: بیشترین مبلغ شما، جایگاه تبلیغ را تعیین می کند، همان طور که با تبلیغ کنندگان دیگری مقایسه می شود که برای همان کلمه کلیدی بیشترین مبلغی پیشنهاد می دهند.
  • عملکرد تبلیغ در گذشته: اگر شما به طور موفقیت آمیزی کمپین ها را به صورت آنلاین با حساب بینگ خود در گذشته مدیریت کرده باشید که CTR بالایی دارند، احتمال بیشتری دارد که این امر تأثیر مثبتی بر رتبه بندی تبلیغات شما در آینده داشته باشد.

در حالی که با ویژگی ها و گزینه های مشابه بسیاری با گوگل ادوردز مواجه خواهید شد، تبلیغات در بینگ یک ویژگی به خصوص دارد که به شما امکان می دهد با محدود کردن تبلیغات بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی مشخص، آن ها را هدف قرار دهید. در عین حال، هنگامی که تبلیغ توسط یک کاربر با ویژگی های جمعیت شناختی مشخص رؤیت می شود، می توانید بیشترین مبلغ ها را افزایش دهید.


چگونه در موتور جستجوی بینگ یک حساب ایجاد کنیم؟

هنگامی که اقدام به ایجاد یک حساب برای تبلیغات در بینگ می کنید، باید از یک حساب مایکروسافت برای این کار استفاده نمایید. شما می توانید از حساب فعلی استفاده کرده یا حساب جدیدی ایجاد کنید. پس از آنکه با حساب مایکروسافت وارد حساب شدید که به حساب تبلیغات در بینگ شما مربوط است، باید اطلاعات دیگری مانند نام شرکت، پول رایج کشور و غیره ارائه دهید.

در مرحله بعدی، شما می توانید به منظور ایجاد یک کمپین جدید، کمپینی از گوگل ادوردز وارد کنید یا می توانید از هر دو صرف نظر کرده و مستقیماً به حساب خود بروید.


ویژگی های اصلی حساب تبلیغات در بینگ

ویژگی های اصلی حساب تبلیغات در بینگ شبیه ویژگی هایی است که در گوگل ادوردز قابل دسترس هستند. برگه های مختلف در بالای صفحه به شما کمک می کنند گزینه ها و موارد مختلفی مانند کمپین ها، گروه های تبلیغاتی، تنظیمات، تبیغات، کلمات کلیدی و غیره را بررسی نمایید.


چگونه یک تبلیغ ایجاد کنیم؟

با ایجاد یک کمپین آغاز کنید، به کلید میانبر کمپین رفته و دکمه "ایجاد یک کمپین" را پیدا کنید. سه نوع کمپین وجود دارد که می توانند با تبلیغات در بینگ ایجاد شوند.


انواع کمپین های تبلیغاتی

کمپین جستجو

هنگامی که این نوع کمپین را انتخاب می کنید، تبلیغ شما در شبکه های جستجوی بینگ و یاهو و وب سایت های دیگر که بینگ و یاهو مالک آن هستند پدیدار خواهند شد. در این مورد، کلمات کلیدی در تبلیغات شما با کلمات در سؤال جستجو مطابقت دارند. نوع پیشنهاد بیشترین مبلغ استفاده شده در کمپین جستجو، پیشنهاد بیشترین مبلغ کلمات کلیدی است.


کمپین محتوا

هنگامی که می خواهید از تبلیغات محتوا استفاده کنید، تبلیغات خود را در وب سایت هایی در شبکه محتوا نشان دهید که جهت نمایش تبلیغات محتوا در وب سایت های مایکروسافت و یاهو طراحی شده اند. تبلیغات در بینگ کلمات کلیدی شما را با کلمات به کار برده شده در صفحه انطباق می دهد و تبلیغات متنی در کنار محتوای مرتبط نشان داده می شود. شما می توانید برای کلمات کلیدی، جایگذاری شبکه و جایگذاری وب سایت، بیشترین مبلغ را پیشنهاد دهید.

 

تبلیغات محصول

تبلیغات محصول شامل تصاویر یا کاتالوگ های محصول است که می تواند در بینگ مرچنت سنتر ایجاد شود. همچنین، این تبلیغات، قیمت و متن ترفیعی کوتاهی را نشان می دهند. این تبلیغات در صورتی که به سؤال جستجو مرتبط باشند، نشان داده خواهند شد.


ایجاد یک تبلیغ در حساب تبلیغات بینگ

یک تبلیغ ایجاد کنید و می توانید بعداً تبلیغات بیشتری بیافزایید. نخست باید نوع تبلیغ را انتخاب کنید و سپس موارد زیر را انجام دهید:

  • عنوان تبلیغ: حداکثر 25 کاراکتر
  • متن تبلیغ: حداکثر 71 کاراکتر
  • نمایش URL: حداکثر 35 کاراکتر
  • URL  مقصد: حداکثر 1024 کاراکتر

از آنجا که اطلاعاتی در تبلیغ ارائه می دهید، پیش نمایشی در سمت راست مشاهده خواهید کرد که شامل پیش نمایش تبلیغات فرعی و تبلیغات اصلی است.


کلمات کلیدی را انتخاب کنید

در نهایت، باید فهرست کلمات کلیدی را ارائه دهید. شما می توانید فهرست کلمات کلیدی را تایپ کنید یا در صورتی که از فهرستی در گذشته استفاده می کنید، آن را بیافزایید. یا می توانید از دکمه جستجوی کلمات کلیدی جهت بررسی کلمات کلیدی استفاده نمایید.

توصیه های مربوط به کلمات کلیدی همان توصیه هایی هستند که در گوگل ادوردز به کار برده می شوند. شما باید اطمینان یابید که گزینه های انطباق را بررسی می کنید و باید از کلمات کلیدی منفی منتفع شوید تا مخاطب را برای تبلیغات خود محدود سازید و سؤالاتی را حذف کنید که تبدیل نمی شوند. همچنین، قادر خواهید بود به ازای هر کلمه کلیدی بیشترین مبلغ را انتخاب کنید.

 

پیگیری کمپین

تبلیغات در بینگ به شما کمک می کند علاوه بر کنترل آمار در مرور کلی کمپین و ایجاد گزارشات سفارشی، با استفاده از اهداف، کمپین ها را پیگیری و کنترل کنید.

شما می توانید به اهداف خود دسترسی داشته باشید یا با استفاده از کمپین آنالیتیکس از کلید میانبر ابزارها، اهداف جدیدی ایجاد کنید. شما باید نوع هدف را انتخاب کرده و ارزشی برای آن هدف مشخص نمایید. برای مثال، اگر پیگیری مشاهده صفحات به ازای هر یک بازدید را انتخاب کنید، می تواند 3 صفحه به هدف خود بیافزایید. بنابراین، هدف شما هر زمان که حداقل 3 صفحه از وب سایت تان به ازای هر یک بازدید باز شود، محقق می گردد. بدین ترتیب، شما می توانید در طی بازدید URL های مشخصی را پیگیری کنید یا رویدادهای سفارشی را انتخاب کنید.

منبع:: کتاب بازاریابی موتور جستجو
نویسنده:: Emarketing Institute
نویسندگان:: دکتر نگین سنگری (عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا) | مژگان کمپانی | فاطمه صابریان

مطالب مرتبط

سئو چیست  و کاربردهای آن کدام است؟

سئو چیست و کاربردهای آن کدام است؟

از آنجایی که موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبط تر...

امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

امتیاز کیفیت را چگونه بهبود ببخشیم

گوگل چگونه تصمیم می گیرد کدام تبلیغ را نمایش دهد، چگونه تبلیغات را در فهرست تبلیغات مرتب می کند،

محصولات مرتبط