۱۱ فایده ی کتاب خواندن در زندگی روزمره

  • ۱۱ فایده ی کتاب خواندن در زندگی روزمره

خیلی از آدمها از فواید خواندن یک کتاب خوب خبر ندارند. با روزی ۱۰ دقیقه مطالعه کتاب، شما میتوانید وارد دنیای جدیدی شوید، و با یاد گرفتن چیزهای جدید از این دنیا، زندگی خودرا بهبود ببخشید. پس با هم ۱۱ فایده ی کتاب خواندن که باعث بهتر شدن زندگی میشود را مرور میکنیم.

۱_ جلوگیری از آلزایمر

تحقیقات نشان داده کسانی که زمان مطالعه مرتب ندارند، دو و نیم برابر بیشتر از کسانی که به طور مرتب مطالعه می کنند در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند. این به این معنی نیست که تنها با خواندن کتاب می توان  از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کرد، اما نشان میدهد که قطعا رابطه ای بین خواندن کتاب و پیشگیری از این بیماری وجود دارد!

۲_همیشه در حال یاد گرفتن چیزهای جدید هستید

کتاب خواندن مغز را با اطلاعات جدید پر میکند. اطلاعاتی که قطعا روزی به کار می آیند. خواندن کتاب هوش را افزایش میدهد، زیرا نه تنهابه آگاهی شما در رابطه با محیط پیرامون شما اضافه میکند بلکه باعث میشود به راحتی اطلاعات مورد نیاز را به موقع به یاد بیاوریم.

۳_کسانی که کتاب می خوانند اجتماعی تر هستند

آمارها نشان میدهند کسانی که زیاد مطالعه میکنند، از لحاظ مدنی و اجتماعی ازموقعیت های بهتری برخوردار هستند. این به تنهایی نشان دهنده این است که کتاب خواندن باعث برنده شدن در زندگی می شود.

۴_از بین بردن استرس

تحقیقات نشان داده که تنها با ۶ دقیقه خواندن کتاب می توان تا ۶۸% استرس رو کاهش داد.

۵_کتاب درمانی کنید!

کتاب خواندن –مانند فیلم دیدن یا گوش دادن به یک موزیک خوب باعث زنده شدن گذشته میشود تا از یک بعد جدید به آن نگاه کنیم.

۶_خواندن کتاب از شما فرد جذاب تری می سازد

آمار ها نشان میدهند که یکی از معیارهای مهم  جذب شدن به جنس مخالف، میزان هوش اوست.

۷_افزایش قدرت آنالیز

هر چقدر بیشتر بخوانید، قابلیت تشخیص دادن الگوها و آنالیز کردن روابط راحتتر خواهد بود.

۸_گسترده تر کردن دایره لغات

خواندن کتاب بیشتر یعنی درگیری با کلمات بیشتر و این کلمات  روزی در ادبیات روزانه شما راه پیدا خواهند کرد، از آنجا که  همه ی ما بالاخره  به کلمات و قوه ی تکلم  در شغل و زندگی روزمره خود احتیاج داریم در نتیجه صحیح صحبت کردن به شما حتما کمک خواهد کرد.

۹_قدرت قلم و نوشتار شما بهتر میشود

خواندن یک کتاب خوب  باعث می شود مهارت نوشتاری نویسنده تاثیر مستقیم بر نحوه نوشتار شما و بهبود مهارت های نوشتن در شما شود. همانگونه که گوش دادن به موزیک خوب سلیقه موسیقایی شما را ارتقاء میدهد.

۱۰-کتاب خواندن باعث میشود دیگران را  بهتر درک کنید

با خواندن کتاب های داستان، شما این قابلیت را پیدا میکنید که زندگی  به غیر از زندگی خود، با قابلیت های خیلی بالاتر را  تجربه کنید. بطور مثال ممکن است هیچگاه به اروپا سفر نکنید، اما با مطالعه فرهنگ و زندگی مردم این کشورها میتوانید احساس نزدیکی بیشتری با آنها داشته باشید.

۱۱_زندگی و شغل بهتر

ویلسون فلچر،کارگردان معروف، گفته است:

خواندن کتاب درهای زیادی راباز  و زندگی را راحت تر می کند. در آخر روز نمیفهمی چطور، اما کتاب خواندن کلی حالت را بهتر میکند!

برچسب: مقالات, متفرقه


مطالب مرتبط

چرا کتاب نمی‌خوانیم؟

چرا کتاب نمی‌خوانیم؟

بر این باور نادرستیم که با افزایش سن، عقل نیز به خودی خود رشد می‌کند و نمی‌دانیم رشد عقلی اکتسابی است ....

روش های صحیح مطالعه

روش های صحیح مطالعه

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ روش های صحیح مطالعه و اصولی می‌توانند...